Misi Kuruskan Zuly

Rabu, 25 Mac 2009

Ceritaku di SME2, Cyberjaya..

Just nak share...

aku memang selalu jugak balik lambat... (+ biaselah bujang lagi.. hehehe)
sebab aku ada pegang set kunci opis..
so, kalau ada kerja urgent or customer issue,
aku selalu stay.. selalunyer sorang2.. kdg ngan project consultant..
biase project consultant paling lambat dia balik kul 8 camtue..
aku plak tgk gakla.. kdg lepas maghrib, kadang lepas isyak..
(owh.. Harusla tak boleh claim OT yer.. no such thing in this company.. hehhe kalau tak dah lama aku kaye.. :P )

So semalam (24-03-2009, Selasa) aku balik kul 11 mlm...
Manager arr dengki tul.., kul 5.30pm dia kasik kerja, pastue dia trus blah..
sempat pesan pagi esok kul 11 pagi kene hantar...
yag aku tgk list, maik aihhh... mana sempat kalau nak buat esok..

tempat duduk aku menghadap dinding, dekat2 pintu depan..
kira tingkap keluar ada belakang aku la, kat ujung opis ..
(tapi aku memang boleh nampak keseluruhan opis kalau aku pusing belakang..

Big bos plak, boleh tak tutup curtain belakang dia...
Sikit punyer luas, sebbaik tingkap dia tak bukak..

tengah2 aku testing dalam 40% siap.... tetiba..
aku dengar bunyi cam nanges2..
"wuuu..wuuu..wuuu.."

huwaaaaaaaaaaaaa (aku pulak yang rase nak nanges time tuh!)
1st dalam kul 9 lebey..
aku diam2 lagi, terus call opismate aku sembang2 jap..
(aku tak ckp la ngan dia ape2..)

pastue kat2 10.45 aku dgr lagi...
terus aku siapkan apa yang patut.. challloooooo..
sebelum kali ke-3 bunyik...

haih la.. turun tangga pon dah rase tak jejak ape2 ( x berani aku naik lift! )
berapa saat jer aku turun bangunan 3 tingkat nee...

Balik tue aku buat muke mantain jer...
aku boleh tak bace ape2 sebab dah menggelabah sangat2...
aku ada la beristigfar... tue jer... aku seyes blank tatau nak pikir ape dah...

Aku ingat nak amik no phone Guard la.. lenkali kalau ada apa2 leh call dia..
Ok tak?

Balik mandi... solat.. terus aku tido, tapi takleh lelap mata..
Aku calll member aku, aku suruh dia cakap2 sampai aku tertidur..

Pagi nee aku memang rase nak demam..

Tapi, haruslah aku postpone demam aku sebab nak submit kerja aku tuh!!
Huhuhhuhuh inilah nasib org makan gaji...

Heheheh :)


Sekian..

Dilaporkan oleh,
Zuly

Tiada ulasan: