Misi Kuruskan Zuly

Isnin, 28 Jun 2010

Owh my Tiffany! (^_^")

Ahad yang lalu (semalam jer), aku pi jenjalan menjejak kaki kesekian kalinyer ke Pavillion.. Haila, makcikku kata ada MadAboutShoe punyer sales, up to 80% you! Aku nee tidaklah giler kasut, apa yang kupakai biasenyer sampai lunyai/licin/koyak/putus barula kugantikan dengan yang lain.. Sekarang nee pon aku cume pakai Crocs putih (eerrr.. ke kelabu) dan itulah yang kubasuh setiap minggu sebab kaler2 cenggini mudah benar kotornya..

Berbalik pada Makcik aku, dan diangkutnya sekali Raimi (anak daranyer no.2) dan juga kawan si Raimi iaitu Si Syida (anak dara orang lain) bersama. Aku cam biase jadik driver (tapi aku tak kisah sebab aku cepat mabuk kalau orang lain yang bawak kereta.. Sebab tu aku jarang betul naik Teksi :P ).

Sesampai disana, Makcik aku dengan pantas menyerbu Parkson. Ramai sungguh orang hari hujung minggu nee yerk..Almaklumla dah dapat gaji kerajaan-kerajaan semua nie.. (Aku jer belum nampak batang hidung cek cimbku.. Huhuh). Sempat pulak kami singgah di J.Co Donut, dan aku pon amek port baekkk punya, dan melayan donut2 daripada melayan kasut2 yang tengah direbut2 orang tuh..

Dekat sejam kat Parkson tuh, Raimi dan Syida pon dah menghilang entah kemana, aku jenjalan dengan Makcik ku.. Tengah naik eskalator, aku nampak signboard Tiffany & Co. kat belah kiri.. Sempat pulak aku fikir, bila la agaknyer bakal suami aku nak ajak pilih cincin kawen kat sini.. Ngeeeeee.. *Apa ko ingat ko Lisa Surihani??!! * Tersedak kejap aku mendengar bisikan halus suara setan dari mana ntah.. hahaha

"Er.. Cik Rozy.. Masuk Tiffany nak? " Aku pandang makcik aku sambil tersengih2...

"Ha.. Jom jom..." Eh, laju pulak orang tua nie.. Hehehe aku rase Makcik aku pon excited nak masuk tapi takde orang pernh ajak kot (miahahah kene bagi hint kat Pakcik akunie.. Boring la asyik masuk Habib jer.. :P )


Ader sorang kakak kat situ, umur mungkin dalam 30++.. Aku tgk suami dia dan anaknyer dalam troller dekat2 dengan pintu keluar.. Hahaha Kakak tu plak tuh cam biase jer beli kat sini.. Pilih2, terus bayar jer.. Miahahaah Dasat betul orang KL nih.. :D

Aku ngan Makcik pon berpusing2 mengelilingi kaunter2 aksesori tuh.. Kami disapa ngan seorang staff kedai yang cantik nee...

Ha.. aku dah nampak yang aku suke tuh...


*Gambo sebelah nee la bendealahnyer :P *
" Err.. Nee berapa eh kak?" Senyum2 aku angkat kepala..

" Yang ini 800 dik.." Sopan sungguh staff tu menjawab..

"Haa.. Okaylah nih, boleh letak dalam dulang hantaran kamu nanti!" Makcikku menambah..

*Kenapa masa nee aku dengar 800 tu macam 80 hengget jer? *


Kami pun pusing lagi... Pergi kat satu kaunter, penuh ngan cinicn berbatu diamond.. Makcik aku berkenan pulak kat satu, ala2 disusun macam love-love gitu batu diamond tuh.. Hehehe Memang cantik..



*<-- Cincin yang dimaksudkan ;) *
Makcik: Haa yang nee boleh tengok dik?

Penjual: Baik puan, sekejap yer.. (lalu mengambil sebentuk cincin berbatu permata dan diletakkan diatas alas)

Makcik:(Ambil cincin..) Ini emas putih ker?

Penjual: Bukan Puan, ini platinum..

Makcik:(Sambil memusing2kan cincin dijari manisnya) Owh, berapa rega nee?

Penjual: Yang ini 27 ribu, Puan..

Makcik: Ini boleh buat pergi Umrah untuk 4 orang, siap pergi balik nih!


Aku: Owh my Tiffany! (^_^")

4 ulasan:

miss FDE berkata...

beb, kalo makcik ko x der org nk teman p umrah, aku free je... ngahahaha!!

ZulyKurus berkata...

Wahaahahahahhah Boleh beb, nanti aku usulkan nama ko.. ;)

Unknown berkata...

hahaha..
miahahaha.. nape ler rm800 tue x mmg mcm rm 80 kan cik zuly?

ZulyKurus berkata...

Aah kan cik zuyai.. Kalau 800 tu mcm 8 hengget jer, mestii lagik best! :P