Misi Kuruskan Zuly

Khamis, 29 Mac 2012

Produk2 Diet

Sebelum nih aku ada baca pasal produk2 yang dikonsume demi untuk berdiet oleh mereka2 yang gimuk... Fikir punyer fikir aku pon raseye banyak jugak spend untuk beli bahan2 yang memang 'menguruskan poket bukan badan' nih.. hehehehe



1. Slimming Set (Sendayu Tinggi)
Slimming set dia, ada 3 barang.. 1001 Lucidum, Garlic Plus dengan Slimmertique. Memang teruja lepas baca Majalah Mingguan Wanita masa kat kampus dulu.. Ini kira supplement diet pertama yang aku try la.. Pantang nyer very2 strict la.. Tak boleh minum ais (paling susah nak tinggal wei!) .. Nasi satu senduk jer... Lain2 sayur mayur ikan ayam dagingboleh. Seafood elakkan.. Aku berjaya tahan 2 minggu jer, turun 4kg :)















2. F1, Teamix(Herbalife)
Ini aku terjebak dengan Stella yang aku kenal kat internet melalui blog dia.. Sekarang dia memang top level kat Herbalife Malaysia, tak kerja dah (dulu parttime jer HL nih) Hahaah nak menunjukkan betapa lamanya aku dah kenal HL nih.. Semua F1 flavour aku dah rasa.. Chocolate, Tropical Mix, Strawberry, Vanilla, Cappucino... Teamix Herbalife Hibiscus flavour pon aku rase antara teh terbaik sebab boosting tenaga untuk bakar lemak... A bit pricey walaupon aku dapat harga dealer 40% off masa tuh ;) Aku tak berapa nak turun la sebab minum main2.. Hahahaha


















3. Lax 7 (Ombak Besar)
Terjebak beli masa mula kerja kat Ampang.. Masa tu berat aku 104kg... Turun 4kg dalam masa 2 minggu gak. Aku stop sebab boring hahahahaa





















4. RxLite (WorldWellness)
Fuhhh Rase memang terbaek.. Rase cokelat semata dik.. Tapi aku tak tahan lapar dowh... last2 tak habes sekotak aku dah jual kat orang lain.. Hahahahahaha

















5. Shape Plus
Serious rasanya macam minum jus epal... Aku stop sebab penurunan aku rase agak slow, padahal aku pon salah sebab tak cukup minum air kosong.. Aku tak ingat lagi harganya, tapi still contact2 lagi kakak Maz yang jual product nih.. Sebab dia ada jual prodcut collagen jugak...

























6. Litchin (De Bella)
Aku rase aku memang antara pengguna terawal Litchin ni.. macam 2-3 bulan lepas launching aku dah beli ahahahaha Siap pergi kursus Slimming Consultant (De Bella bagi free masa tuh)
Kurang berjaya turun sebab malas nak minum 4 liter air kosong sehari.. :D

















7. Zenoctil (Fat Burner)
Sekotak ada 60 kapsul RM98, discounted jadi RM90. Tapi kalau beli 2 kotak promo RM180, dapat free 20 bijik .(Harga asal kotak promo rm196) So total lepas diskaun rm186 siap poslaju.. berbaloi2.. Masa tuh, setelah 2 minggu consume Zenoctil, berat turun 2kg..Tapi, inch kat perut memang telah berkurangan sebanyak 1 inch.. Alhamdulillah.. Aku consume 2 biji x 3 kali sehari... Habes sudah stock Zenoctil.. dalam masa lebih kurang 15 hari.. Penurunan slow tu aku malas nak sambung...




























8. Garcinia Cambogia Extra Strength (Raksa Thai Herbs)
Ini la product last yang aku beli dalam hujung tahun lepas (2011).. rega dalam rm175 sebotol ada 100 biji kapsul kat dalam. memang extra kuat la.. malam2 tak boleh tido aku jadiknyer.. huwaa.. Sebenarnya kalau workout sambil makan bende nih memang bagus, tapi harapan aku untuk workout tuh sangat la tipis hahaha tu aku tak turun2.. Ada kawan aku makan sebotol turun 5kg...


















Setakat ini jerla yang aku ingat... Selama 10 tahun aku dah makan dan minum banyak bende rupa-rupenya... hahahah Hadoila...

2 ulasan:

amaniammar berkata...

Kamu sama seperti sya...

kebnyakan item itu jg sya dah lantak masuk dlm bdn saya..

hihihi....
so sekarang consume pe?..still pakai produk ke?

ZulyKurus berkata...

Hye Amaniammar, nope... Sekarang saya stop semua product diet dan harinee dah start Day 2 for 30 days workout challange from Bodyrock.Tv. Thanx for visiting ya ;)