Misi Kuruskan Zuly

Selasa, 3 Februari 2009

Alkisah 1KG...



Selasa 3 Januari 2009 : 100.5kg

Haruslah aku meroyan tengok penimbang pagi nee. Bertemu teman lama diikuti dengan ayat "Ko order aper jer yang ko nak makan.. Aku belanja..!" adelah sesuatu yang amat sukar untuk dielakkan. Hailaaa Agus, aku tgh misi diet nee ko boleh bawak plak tempat best! Ciessstt... Hasilnyer, berat nak 1KG yer kawan2...

Alkisah diJB la nee.. Setelah kazen2 aku masuk ke Persada Johor, aku dan Epin (adik no1 ) bergegas menuju ke Dataran. Ex-classmate aku si Agus dan tunangnyer Maisara nak jumpe kat situ. Sementara kami menunggu, layan Kerang Rebus dulu.. Dataran belakang Hospital Sulatanah Aminah nee khabarnyer memang terkenal dengan stimbot.

Sekali Agus call cakap sebenarnya nak bawak makan pi tempat lain... Ceh. sebaik aku tak order nasi goreng kerang.. ngeee.. Sampai kat restoren yang ala2 Nailis Ampang tue (aku tak tau nama, tapi Agus kata sebelah2 jer ngan Restoren Warisan), aku pon mengorder dengan jayanya..
Siakap Sweet Sour, Tomyam Ayam Cendawan, Sotong Goreng Tepung, Kailan Ikan Masin, Air Cheekang.. Huih.. haruslah aku nak tambah lagi Butter Prawn tapi diaorang takde buat. Sekali Agus tambah Kerang Bakar Sambal.. Adeih, kerang lagik!


Aperpon, thanx ek Agus belanja makan..


(Boleh plak dia claim nak mintak aku belanja makan Otel plak lain kali.. Turun KL la bro baru citer panjang.. Heheheheheh)

Tunggu2 punyer tunggu, kul 1.30pagi budak2 nee abies even kat Persada tue.. Perghh.. Ini Dinner siap Sahur sekali ker haper? Si Napi (adik no 2 ku) cakap selagi VIP lom blah memang diaorang takleh blah. Tue belom masuk protokol segala bagai, siap acara tari menari yer.. Wah, Si Rehan ngan Raimi sakan la korang yerk kat dalam tue.. Aku ngan Epin jugak yang kene gigit nyamuk tunggu korang.. Huhuhuhuh..

Kul 2.30 gerak ke KL, Napi plak balik Kem ngan kawan2 dia. Sampai Machap aku dah tak boley blah. Tido sampai kul 5.30pagi. Budak berdua tue memang dah lingkup sedari awal. Sambung lagi sampai Hentian mana ntah sebelum Pagoh tue berhenti jap Subuh. Pastue anta Rehan gi MMU Melaka, sempat la bekpes. Sambung trus gi KL sampai Ampang kul 10.00 pagi. fuhh.. Penat giler, kemas2 kereta, cucui baju.. Pastue aku terbongkang sampai kul 5 petang yer..

Haruslah aku sambung berceloteh lain kali.. Bos dah masuk kerja.. Hehehe :)

ps: Ayed, nak bear besar cenggini! :P










4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Comfirm Misi Ko Gagal Zuly... Wkakakakakaka -Deen-

Khairul berkata...

Jom gi JB lg mggu ni..hehe

ZulyKurus berkata...

Jgn la kompem2.. Suruh up tak nak, banyak bunyik plak dia... :P

ZulyKurus berkata...

Kerol : Jom2.. Ko drive.. Ngeeeeee :D