Misi Kuruskan Zuly

Rabu, 15 Februari 2012

Bodybuilding


Sebenarnyer macam dah lama jugak la aku berminat dengan bodybuilding.
Sebab aku sangat tertarik dengan 6 packs yang ada pada para bodybuilder nee..
Tak kisah la lelaki atau perempuan, aku sangat envy kalau orang tu ada ketak2 (specially Abam Jacob la hihihihi)
Siap aku pernah tanya kat sorang personal coach nih untuk buat bodybuilding, hahah kena quote 6k pengsan haku..


Masa tuh tahun 2009, aku baru jer start keja setahun ke belum cukup, mana ada ongkos bai.. Hahahaha

Dipendekkan cerita, tahun lepas aku ada join satu forum. Forum nie memang banyak discuss bende2 yang memang aku minat nak buat dalam hidup, dan salah satunyer ada la thread pasal bodybuilding. Orang2 dalam nih ada juga yang bekas2 ahli bina badan, ada pulak yang kerja kat hospital. So mereka banyak bagi tunjuk ajar dan komen2 membina untuk mereka2 yang baru nak start workout dan ada yang memang sedang dalam proses kat thread.

Cara makan, latihan, merehatkan badan, mengelakkan kecederaan dan macam2 lagi la.

So, aku dah mintak izin salah seorang tukang post iaitu Abam Inokoi untuk postkan komen2 dia kat sini. Supaya senang aku nak refer balik dan senang jugak kalau ada orang2 lain yang mungkin sedang cari ilmu pasal bodybuilding. Orang lain pon ada post jugak, tapi aku belum mintak izin lagi.. hihihih

Selain daripada info dari thread tersebut, ada jugak teknik2 senaman yang aku download dari youtube. Kalau ada masa aku masukkan sekali.

Mesti korang terfikir, budak (aku) yang gemuk 100kg nih nak buat bodybuilding apa jadah wei?

Walaupon aku tahu aku tak mampu nak buat kebanyakan latihan2 tuh, tapi aku harap sangat dapat kongsi sikit la ilmu2 yang aku dapat nih ngan korang yang singgah blog aku nih..

Dan bak kata Abam Adi sorang lagi yang rajin bagi nasihat pasal nee, Rome wasnt build in a day.. So, memang kena banyakkan sabar, latihan, jaga makan, rehat masa dalam proses membuild badan nih..

Post aku nanti secara random yer. Aku akan start dengan "Bodybuilding:___tajuk___".

Hahah panjang betul aku bebel hari nih.. K lah, chiow~~

Tiada ulasan: