Misi Kuruskan Zuly

Selasa, 14 Februari 2012

Sabtu lepas...

Sabtu 11 Januari 2012
Perut rasa tak best. Nak sambung mimpi tak dapat, terjaga dari tidur lansung ke bilik air. Naik katil balik, tengok jam handphone 3.15am. Letak kepala atas bantal.

Phone bunyi. Great, kul 4am awalnyer jam loceng aku hari nee?

Eh, call in la..

"Awak dah tido?"
Takde ayat ucaptama lain ker dia nak tanya?

"Mestilah dah.. Huhuhuh"
Dia gelak..

"Segar jer suara dengar?"

"Orang bangun kul 3 tadi gi bilik air..Yang awak nih suara fresh semacam nih, baru balik mamak ke ape?" Eh aku pulak cam sama2 baru balik mamak jer panjang ayatnyer..

"Aah. Tadi I singgah masa balik cycling.. 25kilometer.."
Owh sesuungguhnya tak dapat aku nak calculate 25km tu sejauh mana dipagi dinihari maklumlah otak belum berfungsi sepenuhnyer, tapi dia ada sebut la Kelana Jaya, LDP, TTDI, pusing mana ntah lagi... Dari kul 12 sampai kul 3 pagi katanya...

Bla bla bla yada yada yada....

"Its not fair..." aku merungut...
"Kenapa pulak?"
"Sebab saya tak dapat nak call awak, dan cuma boleh tunggu jer awak call.. "
Entah kenapa aku macam nampak dia senyum..
"Dont worry, I will call.. "

Hurm... Okey dia takde phone buat masa sekarang, dia call aku pon pakai phone adik dia yang tengah sekolah. Dulu2 pon dia selalu jer call guna phone adik dia sebab kredit dia selalu jer takde. Dan aku pulak mesti pesan kat dia topkan balik no adik dia tuh.

"Camtuh, awak call saya bulan depan jerlah!" Huh aku buat2 merajuk nih.
"Hahahah jangan la cakap macam tuh..."

Dem, sumpah aku macam nampak dia senyum. Huwaaaaa...

Tiada ulasan: